Newsletter - bądź na bieżąco

Wpisz swój e- mail, dostaniesz wiadomość o każdym nowym wpisie



sobota, 23 stycznia 2010

Wiadomość od Dyrektora Generalnego Oriflame Poland w sprawie braków!

Chciałbym gorąco przeprosić Was za utrudnienia wynikające z pojawiających się braków produktów. Rozumiem, że jesteście zdenerwowani, gdy musicie tłumaczyć swoim Klientom, że nie otrzymają zamówionych kosmetyków, na które z niecierpliwością czekali. Należą Wam się szczegółowe wyjaśnienia, które pomogą Wam zrozumieć źródło problemu i ułatwią wytłumaczenie powstałych braków Waszym Klientom. Mam wielką nadzieję, że zawarte w moim liście informacje pozwolą Wam też częściowo zrozumieć naszą sytuację. Powstałe utrudnienia bolą bowiem nie tylko Was. Wpływają one również na sprzedaż Oriflame, więc to jest nasz wspólny problem.

Jest kilka powodów braków w naszych magazynach – pozwólcie, że wymienię te najważniejsze:


Dlaczego problem braków jest w tej chwili tak poważny?

1. Kryzys finansowy wpłynął szczególnie mocno na niektórych z dostawców produkujących i dostarczających komponenty do naszych produktów, co poważnie utrudniło proces produkcji i realizacji zamówień.

2. Sytuacja finansowa na świecie spowodowała też opóźnienia inwestycji, które miały na celu usprawnić nasz system dostaw.

3. Niestety kryzys wpłynął również na zmianę zachowań zakupowych klientów (klienci kupują inne produkty niż wcześniej), co nie zostało uwzględnione przy planowaniu wysokości sprzedaży poszczególnych produktów.

4. Warunki rynkowe sprawiły, że od jakiegoś czasu obserwujemy zwiększoną sprzedaż naszych produktów. Sytuacja ta znacząco przerosła nasze oczekiwania. Cieszy nas to, ale jednocześnie oznacza, że sprzedajemy nasze produkty szybciej niż fabryki nadążają je wyprodukować.


W jaki sposób zamierzamy poprawić zaistniałą sytuację?

1. Aby poprawić procesy planowania wysokości sprzedaży i usprawnić dystrybucję produktów do poszczególnych krajów, w 2010 roku planujemy następujące zmiany:
a) wprowadzenie nowego systemu informatycznego wspierającego zarządzanie dystrybucją oraz ulepszenie systemu planowania
b) zmiany organizacyjne w zespole osób pracujących nad prognozami i dystrybucją
c) zmiana sposobu współpracy z dostawcami komponentów do naszych produktów

2. Rozpoczęliśmy projekt budowy nowej fabryki – w przyszłości zwiększy ona nasze zaplecze produkcyjne i pozwoli ograniczyć wysokość braków

3. Najlepszy profesjonalista z regionalnego zespołu EMEA będzie bezpośrednio odpowiadał za planowanie wysokości sprzedaży w Polsce

4. Dzięki informacjom otrzymywanym od regionalnej grupy planowania dystrybucji, z odpowiednim wyprzedzeniem i w miarę możliwości będziemy informować Was o potencjalnych brakach produktów przed rozpoczęciem Katalogu


Chciałbym bardzo podziękować za Waszą cierpliwość i obiecać, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby poprawić sytuację Waszą i Waszych Klientów. Nie możemy pozwolić na to, aby pojawiające się braki wpływały negatywnie na Wasze wyniki sprzedażowe, utrudniały relacje z Klientami i prowadzenie własnego biznesu.


Serdecznie pozdrawiam

Dyrektor Generalny Oriflame Poland
Magnus Alsterlind

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz