Newsletter - bądź na bieżąco

Wpisz swój e- mail, dostaniesz wiadomość o każdym nowym wpisie



wtorek, 4 września 2012

Dlaczego klienci wybierają konkurencję? cz.1.

Bycie miłym, uprzejmym i serdecznym w stosunku do naszego rozmówcy dziś już nie wystarczy. Te cechy to  zaledwie obowiązujące wszystkich minimum. Aby stać się skutecznym, odnoszącym sukcesy sprzedawcą, potrzebujesz wykazać się przed potencjalnym klientem całym szeregiem cech i zachowań, które sprawią, że przyciągnie go do Ciebie Twoja osobowość.


Oczywiście nie każdy będzie się wszystkim zachwycał, więc warto dopasować swój styl zachowania do osobowości Klienta. Każdy z klientów będzie również zwracał uwagę na inne aspekty Twojego zachowania i co innego będzie dla niego kluczowe. Ale jeśli zaczniesz dysponować całym arsenałem, to na pewno zwrócisz na siebie jego uwagę. Jeśli się dobrze dopasujesz- zwrócisz tą uwagę z sukcesem.


Co takiego jako Doradca ds. Piękna musisz prezentować?


1. Nienaganny wygląd

Czyli Twój strój powinien być elegancki i zadbany, buty czyste i naprawione, włosy umyte i elegancko uczesane, paznokcie wypielęgnowane bez odpryskującego lakieru.  Jeśli jesteś kobietą obowiązkowo zrób makijaż (choćby to tylko miało oznaczać pomalowanie rzęs tuszem i ust błyszczykiem to jest to absolutne minimum) to pierwsze na co Twoja rozmówczyni zwróci uwagę. Reprezentujesz firmę kosmetyczną, więc nie możesz pozwolić sobie na odstępstwa w tej materii. Nie jesteś tajnym agentem z policji, który nie ujawnia swojej tożsamości nie chodząc w mundurze. Jako konsultantka masz obowiązek ubrać swój „mundur” do pracy.

Osoba, której wręczasz katalog patrzy na Ciebie i podświadomie czuje, że po stosowaniu Twoich kosmetyków będzie wyglądać tak jak TY! 
Co może sobie dziś pomyśleć? 

A ponieważ reprezentujesz przede wszystkim siebie (swoją markę) i to przez cały czas, dobrze aby atrakcyjny wygląd wszedł Ci w krew (przy okazji zobaczysz jak inne dziedziny Twojego życia zyskają). Bo oczywiście, że książki nie ocenia się po okładce (w teorii), ale to okładka często decyduje o nawiązaniu relacji lub jej braku.

I pamiętaj jeszcze o dwóch rzeczach:

Po pierwsze: lepiej wyglądać za dobrze niż za słabo.

Po drugie: zanim wyjdziesz do klientki spójrz na siebie w lustrze i zadaj sobie pytanie: Co bym od siebie dzisiaj kupiła? Jeśli NIC to lepiej zostań w domu. Jeśli sama siebie nie przekonujesz, tym bardziej nie przekonasz do siebie innych.


2. Profesjonalne akcesoria

Reprezentujesz firmę Oriflame. To znaczy, że ma po Tobie być widać na spotkaniu z Klientką, że podchodzisz do sprawy doradztwa kosmetycznego profesjonalnie. Najłatwiej (szczególnie na początku) braki wiedzy nadrabiać profesjonalnymi gadżetami. I nie mam na myśli najnowszego telefonu czy laptopa, ale kilka banalnych, zupełnie podstawowych narzędzi pracy Konsultanta.

Jakie to narzędzia?
  • Firmowy długopis
  • Clipboard
  • Papier firmowy
  • Zestaw próbek (pomadek, zapachów, kremów)
  • Kuferek z kosmetykami (lub przynajmniej kosmetyczka z kilkoma Twoimi produktami: np. do makijażu, który dziś wykonałaś)
  • Kartoteka klienta
  • Przygotowany katalog


3. Spersonalizowana oferta

Przejrzeć katalog z 1000 produktów potrafi każdy. Nie każdy jednak w gąszczu tylu kosmetyków i wciąż bombardujących go reklam potrafi dokonać najlepszego dla siebie wyboru. Od tego aby Twoja Klientka znalazła odpowiednie dla siebie produkty jesteś Ty. 

W jaki sposób możesz jej pomóc? 

Po pierwsze czyniąc drobny gest i przygotowując specjalnie z myślą o każdej osobie oddzielny katalog. To znaczy, że każdy klient ma dostać od Ciebie katalog dla siebie. Podpisany jego imieniem np. „Katalog dla Pani Basi” i z zaznaczonymi 7 produktami, które najlepiej będą mu odpowiadały. Myślisz sobie teraz, że nie wiesz, co lubi Twoja klientka? To świetnie! Czas najwyższy aby dowiedzieć się tego przy okazji Waszego kolejnego spotkania. A póki co możesz zaznaczyć jej 7 nowości albo 7 najlepszych Twoim zdaniem ofert z bieżącego katalogu. Małe, żółte, samoprzylepne karteczki, które są do kupienia w najbliższym Ci sklepie papierniczym idealnie się do tego nadają.

Dodatkowo możesz zaznaczyć strzałkami w katalogu, o które produkty Ci chodzi, możesz dopisać flamastrem coś od siebie np. „super pachnie” albo „polecany przez moje klientki” lub dołączyć do katalogu list z kartą zamówienia (jeśli z jakiegoś powodu nie możesz zrobić indywidualnego spotkania z klientką).



Dziś to tyle. Wprowadź to do swojej pracy a zobaczysz jak zwiększą się Twoje wyniki. Ilu więcej klientów pozyskasz? O ile wzrosną Twoje zamówienia? Sprawdź. Dopisz też swój adres mailowy do subskrypcji: 



Wpisz swój e- mail, dostaniesz jako pierwszy/-a wiadomość o każdym kolejnym nowym wpisie





otrzymasz informacje zaraz po ukazaniu się kolejnej części wpisu. 

Pamiętaj:
Jesteś, by pomagać! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz